STU - Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse

STU-Uddannelsen er en tre-årig uddannelse for unge mellem 16 og 25 år.

Uddannelsen henvender sig til unge, der af fysiske eller psykiske årsager, ikke vil kunne gennemføre en ungdomsuddannelse på normale vilkår.
Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse, STU, er en uddannelse, der har til formål at styrke den unge til et aktivt voksen- og arbejdsliv.

Du vil have mulighed for at dyrke sport som fodbold, badminton mm.

Vores målsætning er, at alle elever med særlige behov, som er interesseret i at lære et håndværk, kan opnå de håndværksfaglige og almendannelsesmæssige færdigheder, der er behov for, således det er muligt at kunne leve og ernære sig inden for håndværksfagene.

• Dansk, matematik, engelsk og samfundsfag.
  • 9. klasses afgangseksamen
  • Undervisning til EUD-optagelsesprøve
  • Sport og fritidsaktiviteter
  • Udflugter

Håndværkslinjen

• TØMRER – Her lære du alt om de forskellige færdigheder indenfor blandt andet værktøj, gips, træ mm.
  • SNEDKER – På vores Snedker værksted kommer du blandt andet til at lære om de forskellige samlinger til borde, stole & vinduer.
  • MURER – Lære om de forskellige slags murer teknikker
  • MALER – Lære om de forskellige farver & kombinationer. Hvad for maling man skal bruge til de forskellige overflader.
  • ELEKTRIKER – Små samt store el-opgaver og lære hvordan.
  • AUTO- & METALVÆRKSTED – Her kan du komme med din knallert, cykel eller bil og vi hjælper dig. Vi har også fælles projekter.
  • EJENDOMSFUNKTIONÆR – For dig der evt. gerne vil være pedel på en skole eller lignende. Du har et bredt arbejdsområde. Det handler både om mennesker, bygninger, udendørsarealer mm.

Skov og gartnerlinjen

• SKOVBRUG – Her lærer du alt inden for skovbrug, du får motorsavs kursus mm.
  • GARTNER – Her tager vi udgangspunkt i din interesse for gartneri, havearbejde og landbrug.

Praktikdelen

• Conzept Erhvervsskole samarbejder med forskellige tømrer virksomheder, her kan du komme ud på byggepladser & værksteder.
    I vores interne praktikker, vil du blandt andet være med til at lave tag, arbejde med el, støbe fundament, skifte vinduer, spartle og male, skrue på biler, murerarbejde, fælde træer og pleje af det grønne område.
På Conzept Erhvervsskole er der plads til alle
Rikke